Het proces van intake en behandeling verloopt als volgt:
In de intakefase wordt de GZ-psycholoog en/of orthopedagoog en de systeemtherapeut betrokken. Zo wordt getracht een zo goed mogelijk beeld te krijgen van de ontwikkeling, het gedrag, het perspectief en de vraag van het kind en ouder(s) in diens omgeving. Op het einde van de intakefase wordt in een multidisciplinair overleg (MDO) (Klinisch psycholoog/psychotherapeut, GZ-psycholoog, orthopedagoog en systeemtherapeut) de bevindingen van de intake besproken.Waarbij vooral het versterken van de mogelijkheden van het kind en de veerkracht van het gezin centraal staat. De GZ-psycholoog, orthopedagoog en systeemtherapeut werken hierbij nauw samen om de gewone aspecten van het gezinsleven te versterken wat een positief effect heeft op de ontwikkeling van het kind. We hanteren hierbij een integrale aanpak, zowel thuis, op school als buitenshuis. In het behandelplan staan de 6 pijlers van de positieve gezondheid (Lichaamsfuncties, mentaal welbevinden, zingeving, kwaliteit van leven, meedoen en dagelijks functioneren) centraal. Na de intakefase wordt het behandelplan samen met het kind en diens omgeving opgesteld. We werken ambulant, kortdurend, waarbij we doen wat nodig is. In het behandelplan worden behandeldoelen SMART beschreven en staat het bevorderen van de zelfstandigheid van het kind en diens omgeving centraal. Ook wordt in het behandelplan een nauwkeurige inschatting opgenomen over tijdspad en intensiteit van de behandeling. Elke 3 maanden wordt het behandelplan in het MDO geëvalueerd en ten minste 6 weken voor de afloop van de indicatie. Wanneer doelen niet bereikt zijn wordt dit onderbouwd en waar nodig aangepast. Ook wordt steeds kritisch bekeken of onze inzet nodig is en waar mogelijk wordt de zorg afgeschaald. Evaluatie geschiedt mondeling en middels vragenlijsten (ROM, tevredenheidsonderzoek)
In de intakefase wordt de GZ-psycholoog en/of orthopedagoog en de systeemtherapeut betrokken. Zo wordt getracht een zo goed mogelijk beeld te krijgen van de ontwikkeling, het gedrag, het perspectief en de vraag van het kind en ouder(s) in diens omgeving. Op het einde van de intakefase wordt in een multidisciplinair overleg (MDO) (Klinisch psycholoog/psychotherapeut, GZ-psycholoog, orthopedagoog en systeemtherapeut) de bevindingen van de intake besproken.Waarbij vooral het versterken van de mogelijkheden van het kind en de veerkracht van het gezin centraal staat. De GZ-psycholoog, orthopedagoog en systeemtherapeut werken hierbij nauw samen om de gewone aspecten van het gezinsleven te versterken wat een positief effect heeft op de ontwikkeling van het kind. We hanteren hierbij een integrale aanpak, zowel thuis, op school als buitenshuis. In het behandelplan staan de 6 pijlers van de positieve gezondheid (Lichaamsfuncties, mentaal welbevinden, zingeving, kwaliteit van leven, meedoen en dagelijks functioneren) centraal. Na de intakefase wordt het behandelplan samen met het kind en diens omgeving opgesteld. We werken ambulant, kortdurend, waarbij we doen wat nodig is. In het behandelplan worden behandeldoelen SMART beschreven en staat het bevorderen van de zelfstandigheid van het kind en diens omgeving centraal. Ook wordt in het behandelplan een nauwkeurige inschatting opgenomen over tijdspad en intensiteit van de behandeling. Elke 3 maanden wordt het behandelplan in het MDO geëvalueerd en ten minste 6 weken voor de afloop van de indicatie. Wanneer doelen niet bereikt zijn wordt dit onderbouwd en waar nodig aangepast. Ook wordt steeds kritisch bekeken of onze inzet nodig is en waar mogelijk wordt de zorg afgeschaald. Evaluatie geschiedt mondeling en middels vragenlijsten (ROM, tevredenheidsonderzoek)