
kwaliteitsstatuut_bureau_focus.pdf | |
File Size: | 896 kb |
File Type: |
Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden Format C
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basis- ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.
I. Algemene informatie
1. Gegevens ggz-aanbieder
Naam regiebehandelaar: Mandy Vellener BIG-registraties: 19912417016
Overige kwalificaties: 89912417025 Basisopleiding: Psychologie
AGB-code persoonlijk: 94014011
Praktijk informatie 1
Naam praktijk zoals bekend bij KVK: Bureau Focus E-mailadres: mandy@bureaufocus.nl
KvK nummer: 63905213
Website: www.bureaufocus.nl
AGB-code praktijk: 94062345
2. Biedt zorg aan in
Omdat in het Zorgprestatiemodel nog wordt gewerkt met een onderscheid in basis- en specialistische ggz wordt tijdelijk deze vraag ook opgenomen in het kwaliteitsstatuut. Dit onderscheid zal in de toekomst vervallen en dan blijft uitsluitend de indeling in categorieën over.
2a.
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk. de generalistische basis-ggz
de gespecialiseerde-ggz
2b.
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk. Categorie A
Categorie B
3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod
Patiënten/cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type klachten, behandelvorm):
3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw patiënten/cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich, betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.: Visie: ieder mens heeft de behoefte om te groeien en zijn mogelijkheden en talenten te benutten. Iedereen wil en kan een aangenaam leven leiden. Wij geloven dat je de kracht kunt vinden om te veranderen of juist te accepteren en te groeien d.m.v. werkelijk zelfinzicht en onvoorwaardelijke acceptatie van wat is. Wij zien het als een uitdaging om ieder persoon te ontmoeten in wie hij daadwerkelijk is, met elkaar tot de kern te komen en de weerstand te doorbreken om de weg vrij te maken voor groei en ontwikkeling. Doen wat nodig is, op een persoonlijke en betrokken manier.
We gebruiken wetenschappelijk bewezen interventies: inzichtgevend en krachtig. Doelgericht, met een no-nonsense houding, waarbij we de diepte en ook humor niet schuwen.
Problematiek en doelgroep: Alle soorten problematiek en stoornissen. Behandeling middels CGT, ACT, Schematherapie, EMDR en mindfulness. Zowel individueel als groepstherapie. Doelgroep (jong) volwassenen.
3b. Patiënten/cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:
Aandachtstekort- en gedrag Pervasief
Overige kindertijd
Alcohol
Overige aan een middel Depressie
Bipolair en overig
Angst
Restgroep diagnoses Dissociatieve stoornissen
Genderidentiteitsstoornissen
Psychische stoornissen door een somatische aandoening Seksuele problemen
Slaapstoornissen
Persoonlijkheid Somatoforme stoornissen Eetstoornis
4. Samenstelling van de praktijk
Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
Indicerend regiebehandelaar 1
Naam: Mandy Vellener BIG-registratienummer: 19912417016
Indicerend regiebehandelaar 2
Naam: Mandy Vellener BIG-registratienummer: 89912417025
Indicerend regiebehandelaar 3
Naam: Tineke de Kok BIG-registratienummer: 19916706025
Indicerend regiebehandelaar 4
Naam: Frank Slangen BIG-registratienummer: 39911073416
Indicerend regiebehandelaar 5
Naam: Frank Slangen BIG-registratienummer: 19911073425
Indicerend regiebehandelaar 6
Naam: Nicole van Wijchen BIG-registratienummer: 69913846316
Indicerend regiebehandelaar 7
Naam: Nicole van Wijchen BIG-registratienummer: 49913846325
Indicerend regiebehandelaar 8
Naam: Zoe van Cuijk BIG-registratienummer: 59915320225
Indicerend regiebehandelaar 9
Naam: Margot Schekman BIG-registratienummer: 39913851525
Indicerend regiebehandelaar 10
Naam: Michel Bex BIG-registratienummer: 59913849416
Indicerend regiebehandelaar 11
Naam: Michel Bex BIG-registratienummer: 39913849425
Indicerend regiebehandelaar 12
Naam: Femke Wiersma BIG-registratienummer: 69912173316
Indicerend regiebehandelaar 13
Naam: Femke Wiersma BIG-registratienummer: 49912173325
Coördinerend regiebehandelaar 1
Naam: Mandy Vellener BIG-registratienummer: 19912417016
Coördinerend regiebehandelaar 2
Naam: Mandy Vellener BIG-registratienummer: 89912417025
Coördinerend regiebehandelaar 3
Naam: Tineke de Kok BIG-registratienummer: 19916706025
Coördinerend regiebehandelaar 4
Naam: Frank Slangen BIG-registratienummer: 39911073416
Coördinerend regiebehandelaar 5
Naam: Frank Slangen BIG-registratienummer: 19911073425
Coördinerend regiebehandelaar 6
Naam: Nicole van Wijchen BIG-registratienummer: 69913846316
Coördinerend regiebehandelaar 7
Naam: Nicole van Wijchen BIG-registratienummer: 49913846325
Coördinerend regiebehandelaar 8
Naam: Zoe van Cuijk BIG-registratienummer: 59915320225
Coördinerend regiebehandelaar 9
Naam: Margot Schekman BIG-registratienummer: 39913851525
Coördinerend regiebehandelaar 10
Naam: Michel Bex BIG-registratienummer: 59913849416
Coördinerend regiebehandelaar 11
Naam: Michel Bex BIG-registratienummer: 39913849425
Coördinerend regiebehandelaar 12
Naam: Femke Wiersma BIG-registratienummer: 69912173316
Coördinerend regiebehandelaar 13
Naam: Femke Wiersma BIG-registratienummer: 49912173325
5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk
5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:
Huisartsenpraktijk(en)
Collegapsychologen en -psychotherapeuten ggz-instellingen
5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met (naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):
Huisartsen, poh ggz.
5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk, tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Consultatie voor huisartsen/ poh-ggz
Overleg over behandeling/ medicatie/ behandelmogelijkheden/ vervolg, met huisartsen/ poh-ggz
5d. Patiënten/cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp, ggz-crisisdienst):
Overdag en avond bij mij en collega's via mail en telefoon. Na kantooruren en het weekend de Huisartsenpraktijk/post. Bij crisis en spoedeisende vragen wordt ook verwezen naar de Huisartenpraktijk/post. Deze kan verwijzen naar de crisisdienst.
5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?
Nee, omdat: We hebben weinig te maken met crisissituaties. Indien er een dreigende crisis is, dan informeren wij de huisarts die vervolgens een voor-aanmelding kan doen bij de crisisdienst.
5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder: Frank Slangen
Corrie Zwarts
Katinka Stienen Irma Kelderman Minke Janssen
5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:
Minimaal 9 keer per jaar van 2 uur intervisie. Daarbij wordt het intervisie format van de LVVP gebruikt. Onderwerpen zijn: reflectie op eigen handelen aan de hand van bespreking vindicatieformulieren, reflectie op eigen handelen inbreng casuïstiek.
6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg
Heeft u een contract met de zorgverzekeraar? Nee
7. Behandeltarieven:
Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk. Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief: www.bureaufocus.nl/praktisch
8. Kwaliteitswaarborg
Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of branche/beroepsvereniging(aanvinken wat van toepassing is:
Intervisie
Visitatie
Bij- en nascholing
Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden
De beroepscode van mijn beroepsvereniging
Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep: www.bureaufocus.nl/wie-wij-zijn
9. Klachten- en geschillenregeling
Mijn patiënten/cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij (naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):
Ik ben lid van de LVVP en heb hier een klachtenregeling:
Een LVVP-klachtenfunctionaris van Klacht&Company. Deze is bereikbaar per mail via LVVP@klachtencompany.nl, per telefoon via (088) 234 16 06 of per aangetekende post via postbus 3106, 2601 DC Delft. Bij voorkeur sturen patiënten die een klacht hebben het klachtenformulier per mail aan Klacht&Company.
Voor jeugd (0-18) jaar kan met terecht bij de vertrouwenspersoon van het AKJ. Deze is bereikbaar via tel. (088) 555 1000 of info@akj.nl. Ook is het mogelijk om direct via de site van het AKJ een klachtenformulier in te vullen.
Link naar website:
https://www.lvvp.info/voor-clienten/hoe-te-handelen-bijklachten-over-de-behandelaar/
10. Regeling bij vakantie en calamiteiten
10a. Patiënten/cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij
Naam vervangend behandelaar: Tineke de Kok
10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens overlijden of andere calamiteiten:
Ja
II. Het behandelproces - het traject dat de patiënt in mijn praktijk doorloopt
11. Wachttijd voor intake en behandeling
Patiënten/cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling via deze link of
document (en kunnen deze telefonisch opvragen).
Link naar wachttijden voor intake en behandeling: www.bureaufocus.nl
12. Aanmelding en intake
12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de patiënt/cliënt): Aanmelding telefonisch en via mail wordt ontvangen door Tineke de Kok en Mandy Vellener. Deze geven client een intake voorstel bij 1 van de therapeuten. Wanneer de intake bevestigd en gepland is en er is contact met de therapeut, dan verloopt de communicatie met deze therapeut die ook de behandeling doet.
12b. Ik verwijs de patiënt/cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de patiënt/cliënt:
Ja
13. Behandeling
13a. De patiënt/cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de patiënt/cliënt): Ja
13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer), tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ja
13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de patiënt/cliënt en –indien van toepassing en met toestemming van de patiënt/cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling. Ik doe dat als volgt:
Het behandelplan wordt regelmatig geëvalueerd. Systeem wordt zoveel mogelijk betrokken.
13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord (zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):
Evaluatie van behandelplan en doelen om de 5 tot 10 sessies, ROM op begin en einde en op indicatie tijdens de behandeling. Vragenlijsten op indicatie. Voortgangsbespreking tijdens MDO.
13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten, medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als standaardperiode hanteer ik hiervoor:
Elke 5-10 sessie evaluatie van doelen en interventies.
13f. Ik meet de tevredenheid van mijn patiënten/cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):
Mondeling tijdens en op het einde van behandeling. Vragenlijst op einde van de behandeling met CQi.
14. Afsluiting/nazorg
14a. Ik bespreek met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en de mogelijke vervolgstappen:
Ja
14b. De verwijzer wordt hiervan door de (coördinerend) regiebehandelaar in kennis gesteld middels een afrondingsbrief, tenzij de patiënt/cliënt hiertegen bezwaar maakt:
Ja
14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik
informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de patiënt/cliënt hier bezwaar tegen maakt:
Ja
15. Omgang met patientgegevens
15a. Ik vraag om toestemming van de patiënt/cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling betrokken professionals:
Ja
15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld), het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij materiële controle):
Ja
15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de patiënt/cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn zorgverzekeraar/NZa:
Ja
III. Ondertekening
Naam: Mandy Vellener Plaats: Huissen Datum: 11-02-2019
Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening, handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut naar waarheid heb ingevuld:
Ja
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basis- ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.
I. Algemene informatie
1. Gegevens ggz-aanbieder
Naam regiebehandelaar: Mandy Vellener BIG-registraties: 19912417016
Overige kwalificaties: 89912417025 Basisopleiding: Psychologie
AGB-code persoonlijk: 94014011
Praktijk informatie 1
Naam praktijk zoals bekend bij KVK: Bureau Focus E-mailadres: mandy@bureaufocus.nl
KvK nummer: 63905213
Website: www.bureaufocus.nl
AGB-code praktijk: 94062345
2. Biedt zorg aan in
Omdat in het Zorgprestatiemodel nog wordt gewerkt met een onderscheid in basis- en specialistische ggz wordt tijdelijk deze vraag ook opgenomen in het kwaliteitsstatuut. Dit onderscheid zal in de toekomst vervallen en dan blijft uitsluitend de indeling in categorieën over.
2a.
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk. de generalistische basis-ggz
de gespecialiseerde-ggz
2b.
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk. Categorie A
Categorie B
3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod
Patiënten/cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type klachten, behandelvorm):
3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw patiënten/cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich, betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.: Visie: ieder mens heeft de behoefte om te groeien en zijn mogelijkheden en talenten te benutten. Iedereen wil en kan een aangenaam leven leiden. Wij geloven dat je de kracht kunt vinden om te veranderen of juist te accepteren en te groeien d.m.v. werkelijk zelfinzicht en onvoorwaardelijke acceptatie van wat is. Wij zien het als een uitdaging om ieder persoon te ontmoeten in wie hij daadwerkelijk is, met elkaar tot de kern te komen en de weerstand te doorbreken om de weg vrij te maken voor groei en ontwikkeling. Doen wat nodig is, op een persoonlijke en betrokken manier.
We gebruiken wetenschappelijk bewezen interventies: inzichtgevend en krachtig. Doelgericht, met een no-nonsense houding, waarbij we de diepte en ook humor niet schuwen.
Problematiek en doelgroep: Alle soorten problematiek en stoornissen. Behandeling middels CGT, ACT, Schematherapie, EMDR en mindfulness. Zowel individueel als groepstherapie. Doelgroep (jong) volwassenen.
3b. Patiënten/cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:
Aandachtstekort- en gedrag Pervasief
Overige kindertijd
Alcohol
Overige aan een middel Depressie
Bipolair en overig
Angst
Restgroep diagnoses Dissociatieve stoornissen
Genderidentiteitsstoornissen
Psychische stoornissen door een somatische aandoening Seksuele problemen
Slaapstoornissen
Persoonlijkheid Somatoforme stoornissen Eetstoornis
4. Samenstelling van de praktijk
Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
Indicerend regiebehandelaar 1
Naam: Mandy Vellener BIG-registratienummer: 19912417016
Indicerend regiebehandelaar 2
Naam: Mandy Vellener BIG-registratienummer: 89912417025
Indicerend regiebehandelaar 3
Naam: Tineke de Kok BIG-registratienummer: 19916706025
Indicerend regiebehandelaar 4
Naam: Frank Slangen BIG-registratienummer: 39911073416
Indicerend regiebehandelaar 5
Naam: Frank Slangen BIG-registratienummer: 19911073425
Indicerend regiebehandelaar 6
Naam: Nicole van Wijchen BIG-registratienummer: 69913846316
Indicerend regiebehandelaar 7
Naam: Nicole van Wijchen BIG-registratienummer: 49913846325
Indicerend regiebehandelaar 8
Naam: Zoe van Cuijk BIG-registratienummer: 59915320225
Indicerend regiebehandelaar 9
Naam: Margot Schekman BIG-registratienummer: 39913851525
Indicerend regiebehandelaar 10
Naam: Michel Bex BIG-registratienummer: 59913849416
Indicerend regiebehandelaar 11
Naam: Michel Bex BIG-registratienummer: 39913849425
Indicerend regiebehandelaar 12
Naam: Femke Wiersma BIG-registratienummer: 69912173316
Indicerend regiebehandelaar 13
Naam: Femke Wiersma BIG-registratienummer: 49912173325
Coördinerend regiebehandelaar 1
Naam: Mandy Vellener BIG-registratienummer: 19912417016
Coördinerend regiebehandelaar 2
Naam: Mandy Vellener BIG-registratienummer: 89912417025
Coördinerend regiebehandelaar 3
Naam: Tineke de Kok BIG-registratienummer: 19916706025
Coördinerend regiebehandelaar 4
Naam: Frank Slangen BIG-registratienummer: 39911073416
Coördinerend regiebehandelaar 5
Naam: Frank Slangen BIG-registratienummer: 19911073425
Coördinerend regiebehandelaar 6
Naam: Nicole van Wijchen BIG-registratienummer: 69913846316
Coördinerend regiebehandelaar 7
Naam: Nicole van Wijchen BIG-registratienummer: 49913846325
Coördinerend regiebehandelaar 8
Naam: Zoe van Cuijk BIG-registratienummer: 59915320225
Coördinerend regiebehandelaar 9
Naam: Margot Schekman BIG-registratienummer: 39913851525
Coördinerend regiebehandelaar 10
Naam: Michel Bex BIG-registratienummer: 59913849416
Coördinerend regiebehandelaar 11
Naam: Michel Bex BIG-registratienummer: 39913849425
Coördinerend regiebehandelaar 12
Naam: Femke Wiersma BIG-registratienummer: 69912173316
Coördinerend regiebehandelaar 13
Naam: Femke Wiersma BIG-registratienummer: 49912173325
5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk
5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:
Huisartsenpraktijk(en)
Collegapsychologen en -psychotherapeuten ggz-instellingen
5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met (naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):
Huisartsen, poh ggz.
5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk, tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Consultatie voor huisartsen/ poh-ggz
Overleg over behandeling/ medicatie/ behandelmogelijkheden/ vervolg, met huisartsen/ poh-ggz
5d. Patiënten/cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp, ggz-crisisdienst):
Overdag en avond bij mij en collega's via mail en telefoon. Na kantooruren en het weekend de Huisartsenpraktijk/post. Bij crisis en spoedeisende vragen wordt ook verwezen naar de Huisartenpraktijk/post. Deze kan verwijzen naar de crisisdienst.
5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?
Nee, omdat: We hebben weinig te maken met crisissituaties. Indien er een dreigende crisis is, dan informeren wij de huisarts die vervolgens een voor-aanmelding kan doen bij de crisisdienst.
5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder: Frank Slangen
Corrie Zwarts
Katinka Stienen Irma Kelderman Minke Janssen
5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:
Minimaal 9 keer per jaar van 2 uur intervisie. Daarbij wordt het intervisie format van de LVVP gebruikt. Onderwerpen zijn: reflectie op eigen handelen aan de hand van bespreking vindicatieformulieren, reflectie op eigen handelen inbreng casuïstiek.
6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg
Heeft u een contract met de zorgverzekeraar? Nee
7. Behandeltarieven:
Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk. Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief: www.bureaufocus.nl/praktisch
8. Kwaliteitswaarborg
Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of branche/beroepsvereniging(aanvinken wat van toepassing is:
Intervisie
Visitatie
Bij- en nascholing
Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden
De beroepscode van mijn beroepsvereniging
Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep: www.bureaufocus.nl/wie-wij-zijn
9. Klachten- en geschillenregeling
Mijn patiënten/cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij (naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):
Ik ben lid van de LVVP en heb hier een klachtenregeling:
Een LVVP-klachtenfunctionaris van Klacht&Company. Deze is bereikbaar per mail via LVVP@klachtencompany.nl, per telefoon via (088) 234 16 06 of per aangetekende post via postbus 3106, 2601 DC Delft. Bij voorkeur sturen patiënten die een klacht hebben het klachtenformulier per mail aan Klacht&Company.
Voor jeugd (0-18) jaar kan met terecht bij de vertrouwenspersoon van het AKJ. Deze is bereikbaar via tel. (088) 555 1000 of info@akj.nl. Ook is het mogelijk om direct via de site van het AKJ een klachtenformulier in te vullen.
Link naar website:
https://www.lvvp.info/voor-clienten/hoe-te-handelen-bijklachten-over-de-behandelaar/
10. Regeling bij vakantie en calamiteiten
10a. Patiënten/cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij
Naam vervangend behandelaar: Tineke de Kok
10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens overlijden of andere calamiteiten:
Ja
II. Het behandelproces - het traject dat de patiënt in mijn praktijk doorloopt
11. Wachttijd voor intake en behandeling
Patiënten/cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling via deze link of
document (en kunnen deze telefonisch opvragen).
Link naar wachttijden voor intake en behandeling: www.bureaufocus.nl
12. Aanmelding en intake
12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de patiënt/cliënt): Aanmelding telefonisch en via mail wordt ontvangen door Tineke de Kok en Mandy Vellener. Deze geven client een intake voorstel bij 1 van de therapeuten. Wanneer de intake bevestigd en gepland is en er is contact met de therapeut, dan verloopt de communicatie met deze therapeut die ook de behandeling doet.
12b. Ik verwijs de patiënt/cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de patiënt/cliënt:
Ja
13. Behandeling
13a. De patiënt/cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de patiënt/cliënt): Ja
13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer), tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ja
13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de patiënt/cliënt en –indien van toepassing en met toestemming van de patiënt/cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling. Ik doe dat als volgt:
Het behandelplan wordt regelmatig geëvalueerd. Systeem wordt zoveel mogelijk betrokken.
13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord (zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):
Evaluatie van behandelplan en doelen om de 5 tot 10 sessies, ROM op begin en einde en op indicatie tijdens de behandeling. Vragenlijsten op indicatie. Voortgangsbespreking tijdens MDO.
13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten, medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als standaardperiode hanteer ik hiervoor:
Elke 5-10 sessie evaluatie van doelen en interventies.
13f. Ik meet de tevredenheid van mijn patiënten/cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):
Mondeling tijdens en op het einde van behandeling. Vragenlijst op einde van de behandeling met CQi.
14. Afsluiting/nazorg
14a. Ik bespreek met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en de mogelijke vervolgstappen:
Ja
14b. De verwijzer wordt hiervan door de (coördinerend) regiebehandelaar in kennis gesteld middels een afrondingsbrief, tenzij de patiënt/cliënt hiertegen bezwaar maakt:
Ja
14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik
informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de patiënt/cliënt hier bezwaar tegen maakt:
Ja
15. Omgang met patientgegevens
15a. Ik vraag om toestemming van de patiënt/cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling betrokken professionals:
Ja
15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld), het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij materiële controle):
Ja
15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de patiënt/cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn zorgverzekeraar/NZa:
Ja
III. Ondertekening
Naam: Mandy Vellener Plaats: Huissen Datum: 11-02-2019
Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening, handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut naar waarheid heb ingevuld:
Ja